Będziesz


Będziesz

Będziesz do mnie pisać?
Będziesz pisać do mnie list?
Jeden, malutki liścik, karteczkę
papieru zapełnisz słowami
duszy, serca, zapiszesz swoimi
myślami, będziesz do mnie pisać?
choć raz w miesiącu wyślesz
białą, czystą kopertę, a w niej
kartkę... zwykłą kartkę papieru
napiszesz do mnie list? przyniosą
mi go niczym złoty środek na złość
na smutek, lęki i skrytą tęsknotę
napiszesz malutki list, proszę?!
a ja go wezmę w dłonie, tak czule
jak bierze się  miłość do swojego
serca, chwycę, podniosę wyżej
zbliżę ten liścik intymnie do moich ust
będę wąchać go niczym psychopata
niczym narkoman twojego zapachu
będę szukać szaleńczo wspomnień
będę spijał podarte strzępy pamięci
będę rozkoszował się mistycznym
naszym spotkaniem, napiszesz do mnie
list, proszę?! A ja go otworzę czule
przeczytam każde zdanie, zdanie
wypowiedziane tobą, zobaczę wersy
naszego uczucia, wielkiego uczucia
a następnie schowam go do szuflady,
usiądę przy kominku w bujanym fotelu
i rzeknę w duszy: nie ma miłości bez
śmierci, nie ma śmierci bez miłości...
umarłem w ogniu gorzkiej historii.

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Pamięć

Przywróć

Cztery ściany